TÜNDE
Műszaki információk: Állandó járású 4 hengeres SKL motor irányváltóval, alapjárat 180. Hátramenetben balra viszi a farát. Mechanikus, rásegítő nélküli kormányszerkezet.
A hajó története: Épült az IBUSZ Yachtépítő RT balatonfüredi üzemében 1927-ben a Balatoni Hajózási Rt. részére. 1944 végén Balatonfüreden saját személyzete a fenékszelep kinyitásával elsüllyesztette. Kiemelve és üzembe állítva 1945 elején. 1947-től a Balatoni Hajózási Vállalat tulajdona. 1950-ben az eredeti fa testet a Balatonfüredi Hajógyárban vastestre építették át. 1955-től a MAHART tulajdona. (Forrás: Dr. Várfalvi Tamás: A 80 éves magyar állami hajózás géphajói, 1978. szeptember 30., Hajózástudományi Együttműködési Bizottság, Műszaki történeti sorozat, 12. szám)
Adatok: Hossz a függélyek között: 22,71m; Legnagyobb hossz: 23,06m; Szélesség a főbordán: 4,54m; Legnagyobb szélesség: 4,81m; Oldalmagasság: 2,86m; Legnagyobb merülés: 1,54m; Fixpontmagasság: 5,51m; Gépteljesítmény: 135 LE, 1 db SKL 4NVD26-2 dieselmotor (eredetileg 1 db 105 LE-s Benz MVMR II 35 dieselmotor) (Forrás: Dr. Várfalvi Tamás: A 80 éves magyar állami hajózás géphajói, 1978. szeptember 30., Hajózástudományi Együttműködési Bizottság, Műszaki történeti sorozat, 12. szám)