ALMÁDI

Adatbázis adatok
Üzemben van: 
Igen
Hajótípus: 
Személyhajó
ALMÁDI motoros személyhajó

>>> Ugrás a képgalériába

>>> Magyar Hajóregiszter adatlap


301-es típusú vízibusz. Épült a Dunai hajógyárban (Vác) 1959-ben. Eredetileg 2 db Csepel dieselmotor, jelenleg REKIN motorok vannak benne. Kormányszerkezete hidraulikus, rásegítő nélküli.

Adatok: Hossz a függélyek között: 24,60m; Legnagyobb hossz: 26,55m; Szélesség a főbordán: 5,20m; Legnagyobb szélesség: 5,60m; Oldalmagasság: 2,30m; Közepes merülés: 1,05m; Gépteljesítmény (eredetileg): 2 x 85LE, 2 db Csepel D 613 dieselmotor (Forrás: Dr. Várfalvi Tamás: A 80 éves magyar állami hajózás géphajói, 1978. szeptember 30., Hajózástudományi Együttműködési Bizottság, Műszaki történeti sorozat, 12. szám)

Felújítások, karbantartások, javítások, átalakítások:

  • Siófok, 1960. Irányváltó golyóscsapágy törés javítása
  • Siófok, 1963. A felépítményen 1 dbhajlított, a kormányálláson 1 db oldalablak cserélve lett
  • Siófok, 1964. A főgépek karbantartása, az egyik motoron 1-es hengerpersely és dugattyú csere, 1-7 nyugvócsapágy csere, mindkét motor dugattyúinak gyűrűzése, az egyik irányváltóban 25 db lamella cseréje, az ablakok gumizása részben felújítva
  • Siófok, 1965. Az összes ablaktekerő javítása, az ablakok gumizása
  • Siófok, 1966. Főmotorok nagyjavítása, sólyázás, mindkét tengelyvezeték kiszerelése, felperselyezése, beszabályozása, hátsó gumibak csapágyak cseréje, ablakok gumizásának javítása
  • Siófok, 1968. Az első utastérben a jobb első hajlított üveg cseréje, az ablakok gumizása
  • Siófok, 1969. Utastér teljes burkolatának cseréje
  • Siófok, 1970. Az egyik főmotoron perselyek és dugattyúk cseréje, hengerfejek cseréje, a másik főmotoron főtengely csere
  • Siófok, 1971. 15 számú irányváltó lassútengely, gyorstengely cseréje
  • Siófok, 1972. Bal és jobb főmotor (Csepel D613) cseréje
  • Siófok, 1976. A hajó teljes faipari felújítása, új műszerfal beépítése
  • Siófok, 1978. Sólyázás, 2 db felújított motor (D613/9 típ.) beépítése
  • Siófok, 1979. Első és hátsó utastér mennyezetburkolat cseréje
  • Siófok, 1980. Sólyázás, aludörzsléc egyengetése, 2 db sérült szegecsek cseréje, tengelyek kiszerelése, gumicsapágyak cseréje, kormánylapátok javítása, 2 m3-es fekáliatartály beépítése
  • Siófok, 1981. Fekáliaürítő szivattyú beépítése
  • Siófok, 1983. Jobb és baloldalon a farrészen a fazolinok megszélesítése
  • Siófok, 1985. Sólyázás, tönkcsövek gumicsapágyak cseréje, tengelyek szabályozása, kormánytengelyek felhegesztése, szabályozása, perselyek cseréje, mindkét főmotor cseréje felújított motorokra
  • Siófok, 1986. Bal motor 4. hengerperselyének cseréje
  • Siófok, 1988. Sólyázás
  • Siófok, 1990. A jobb motor csavartengely hátra csúszása a gumibakban, javítás
  • Siófok, 1993. A hajó felépítmény hátsó részének levágása, a hátsó utastér fölött sétafedélzet kialakítása, a hátsótermi részen ablakok cseréje "Ikarusz" típusú ablakokra csere, a belső burkolatok és a padlózat teljes felújítása a hátsó utastérben, a régi kormányberendezést kiszerelése, hidraulikus kormányberendezés beépítése, a hajóvezetői kabin helyén büfé kialakítása, a hajógépészeti berendezések kiszerelése, 2 db REKIN SW400/M2/1 típusu főmotort beépítése R 12,5 típusu irányváltóval, a hajócsavarokat cseréje REKIN LW-55902 típusra (D=700mm, H=595mm, G=38,8kg), a hajó csőrendszerének átalakítása az új motoroknak megfelelően, az elektromos rendszer 3x220-os rendszerre való átépítése, a tűzoltó és fenékelszívó szivattyúk hajtásának megoldása villanymotorosra, a fenék és tűzoltórendszer csővezetékének átalakítása, az akkumulátorok elhelyezése a bejárati lépcső alatt
  • Siófok, 1996. Sólyázás
  • Siófok, 1997. Új fekáltartály beépítése
  • Siófok, 2001. Jobb oldali motor cseréje
  • Siófok, 2005. Teljes belső burkolat csere, hátsótermi ülések cseréje, elsőtermi padok kialakítása, géptéri- és elsőtermi szellőző ventilátor beépítése
  • Siófok, 2009. A hajó gépészeti berendezéseinek teljes felújítása, a két főmotor kiszerelése, szétbontása, karbantartása, jobb motor cseréje