CSOBÁNC

Adatbázis adatok
Üzemben van: 
Igen
Hajótípus: 
Személyhajó
CSOBÁNC motoros személyhajó

Műszaki információk: Hossz: 25,54 m; szélesség: 5,64 m. Utasbefogadó képesség: 84 fő. Állandó járású SKL típusú 6 hengeres, 40 literes motor. Hidraulikus rásegítős kormányszerkezet. Hátramenetben jobbra viszi a farát.

A hajó története: A hajó 1927-ben került a Balatonra. Vas testű, nyersolaj motoros, luxus kivetelű hajó volt. A Schlick-Nicholson újpesti hajógyárban készült. Az alkatrészeket vasúton szállították Pestről Siófokra és ott szerelték össze. A hajótest hazai gyártmányú Siemens-Martin folytvasból készült. A fedélzet és a felépítményeket teak-fából, a berendezést és a burkolatokat túlnyomórészt mahagóniból állították elő. A hajón szalon és büfé-fülke volt. A hajót villanyvilágítással és éjszakai járatokhoz fényszóróval is felszerelték, ami ritkaságnak számított. Az akkori kialakítás alapján az utasbefogadóképesség 140 fő volt. A hajómotor egy négyhengeres 140 effektív lóerős Benz-Manheimi négyütemű kompresszor nélküli, előkamrás Diesel motor volt. A hajó hossza 25 m, szélessége 5,3 m, oldalmagassága 3,8 m, merülése teljes terheléssel 1,6 m, utazó sebessége 19-20 km/óra volt. 1944 végén német csapatok Balatonfüreden elsüllyesztették. Kiemelve és helyreállítva 1946-ban.

Motor gyári táblája: Veb Schwermaschinenbau "Karl Liebknecht", Magdeburg (Deutsche Demokratische Republik); Típus: SKL 6/NVD26-2; Motorszám: 552783; Építés éve: 1973; Teljesítmény: 147/200 kW/PS; b: 736 Torr; t: 20 oC; fi: 60% (kiindulási állapotban); Hengerűrtartalom: 39,7 dm3; Tömeg:: 5200 kg; Fordulat: 750 U/min.

Adatok: Hossz a függélyek között: 23,81m; Legnagyobb hossz: 25,32m; Szélesség a főbordán: 5,38m; Legnagyobb szélesség: 5,78m; Oldalmagasság: 2,90m; Legnagyobb merülés: 1,67m; Fixpontmagasság: 7,60m; Gépteljesítmény: 200 LE, 1 db SKL 6NVD26-2 dieselmotor (korábban 1 db Ganz VIII JMD 160 170 LE-s dieselmotor, eredetileg 1 db Láng 140 LE-s dieselmotor (Forrás: Dr. Várfalvi Tamás: A 80 éves magyar állami hajózás géphajói, 1978. szeptember 30., Hajózástudományi Együttműködési Bizottság, Műszaki történeti sorozat, 12. szám)