CSONGOR
Műszaki információk: Állandó járású 4 hengeres SKL motor irányváltóval, alapjárat 180. Hátramenetben balra viszi a farát. Mechanikus, rásegítő nélküli kormányszerkezet.
A hajó története: Épült az IBUSZ Yachtépítő RT balatonfüredi üzemében 1927-ben a Balatoni Hajózási Rt. részére. 1944 végén német csapatok Balatonfüreden elsüllyesztették. Kiemelve és helyreállítva 1946-ban. 1947-től a Balatoni Hajózási Vállalat, 1955-től a MAHART tulajdona. 1957-ben az eredeti fa testet a Balatonfüredi Hajógyárban vastestre építették át. (Forrás: Dr. Várfalvi Tamás: A 80 éves magyar állami hajózás géphajói, 1978. szeptember 30., Hajózástudományi Együttműködési Bizottság, Műszaki történeti sorozat, 12. szám)
Motor gyári táblája: Veb Schwermaschinenbau "Karl Liebknecht", Magdeburg (Deutsche Demokratische Republik); Típus: SKL 4NVD26-2; Motorszám: 551989; Építés éve: 1970; Teljesítmény: 98/135 kW/PS; b: 736 Torr; t: 20 oC; fi: 60% (kiindulási állapotban); Hengerűrtartalom: 26,46 dm3; Tömeg:: 4300 kg; Fordulat: 750 U/min.
Adatok: Hossz a függélyek között: 21,20m; Legnagyobb hossz: 22,58m; Szélesség a főbordán: 4,97m; Legnagyobb szélesség: 5,23m; Oldalmagasság: 2,85m; Legnagyobb merülés: 1,60m; Fixpontmagasság: 6,23m; Gépteljesítmény: 135 LE, 1 db SKL 4NVD26-2 dieselmotor (eredetileg 1 db 100 LE-s Láng dieselmotor) (Forrás: Dr. Várfalvi Tamás: A 80 éves magyar állami hajózás géphajói, 1978. szeptember 30., Hajózástudományi Együttműködési Bizottság, Műszaki történeti sorozat, 12. szám)