JÓKAI
A hajó törtrénete: A Jókai az ötödik balatoni gőzhajó, Budapesten (Óbudán) készült, 1913. június 2-án tette meg első próbaútját a tavon. 1964-ben felújították, 1980-ban átkerült a Tiszára. Vanyolai Hajózási Kft. vásárolta meg, 1998-99-ben lett felújítva, áthajóztak vele a Dunára, de csak 2002-ben érkezett meg a Balatonra, az akkori vízállás miatt közúton szállítva. A felújítás az Észak-magyarországi Vízügyi Igazgatóság Vízlépcső és Hajójavító üzemében Tiszalökön történt, vezető tervező: Kurusa Sándor okl. hajómérnök. 2003-tól állt hivatalosan szolgálatba, Balatonfüred környékén csinál sétajáratokat és rendezvényeket.
Műszaki információk:
Fő méretek:
- Legnagyobb hossz 36,10 m
- Hossza a fedélzeten 32,30 m
- Hossza a CWL-en 28,25 m
- Legnagyobb szélessége 5,30 m
- Testszélessége 4,76 m
- Oldalmagassága 2,45 m
- Merülése max. 1,60 m
- Legnagyobb vízkiszorítás 116,882 m3
Motor és egyéb berendezések adatai:
- Főmotor: CATERPILLAR 3306 B (DITA), 215 kW (cca. 290 Le), n = 2200 1/perc, hathengeres, soros, turbódízel motor
- Irányváltó: Twindisc MG 509 XMSN, i = 3,83:1
- Hajócsavar: átmérő: 1050 mm; emelkedés: 840 mm; felületviszony: 0,6; balos emelkedésű bronz hajócsavar.
- Kormány: 2,0x1,5 m-es, kiegyensúlyozott, áramvonalas kormánylapát, kiegyensúlyozás mértéke: 25%.
- Kormánygép: kézi hajtású, csigahajtóműves kormánygép
- Horgonyberendezés: 1 db 200 kg-os és 1 db 150 kg-os billenőkapás acélhorgony. Kézi működtetésű horgonycsörlő 17 és 13 mm átmérőjű horgonyláncokkal