GYÖRÖK
3011-es típusú vízibusz. Épült a Magyar Hajó- és Darugyár (MHD) Váci Gyáregységében 1963-ban a MAHART részére.
Adatok: Hossz a függélyek között: 24,60m; Legnagyobb hossz: 26,55m; Szélesség a főbordán: 5,20m; Legnagyobb szélesség: 5,32m; Oldalmagasság: 2,04; Legnagyobb merülés: 1,06m; Gépteljesítmény (eredetileg): 2 x 85LE, 2 db Csepel D 613 dieselmotor (Forrás: Dr. Várfalvi Tamás: A 80 éves magyar állami hajózás géphajói, 1978. szeptember 30., Hajózástudományi Együttműködési Bizottság, Műszaki történeti sorozat, 12. szám)
A hajón lévő tábla: Építette a MAGYAR HAJÓ- ÉS DARUGYÁR váci gyáregysége, VÁC, Típus szám: 3011, Építési szám: 10, Építési év: 1963.
Kormányszerkezete mechanikus (láncos-rudas). Ez utolsó olyan üzemelő vízibusz, amelyben levegős iránváltó van. Levegős irányváltó van/volt még a Csopak és Dörgicse vízibuszokban, de azok jelenleg már nem üzemelnek, szétvágásra kerültek. (2004.július)
Nevezetesebb átalakítások/események a hajón:
1967. Hajóharang felszerelése (Egy 1966-os üzemképességi szemlén írták elő, hogy "a hajó hajóharanggal szerelendő fel")
1974. Az első terem lezárására 2 db lengőajtó beépítése
1975. 2 db Csepel D 613 tip. főmotor cseréje
1977. Nyitott utastér fölé ponyvatartó felszerelése, "Ikarus" tip. kormánymű beépítése, 2 m3 űrtartalmú fekáliatartály beépítése, a belső burkolatok padlószőnyeggel való burkolása, első terem üléseinek átalakítása
1983. Bal főmotor cseréje
1988. Bal irányváltó csere
1999. Jobb főmotor cseréje