VÍZVÉDELEM

Adatbázis adatok
Üzemben van: 
Igen
Hajótípus: 
Szolgálati hajó
VÍZVÉDELEM motoros szolgálati hajó

Üzemeltető/tulajdonos: KDTVI.

Épült 1983-84 ben az Észak-magyarországi Vízügyi Igazgatóság Vízlépcső és Hajójavító üzemében Tiszalökön. Vezető tervező: Kurusa Sándor okl. hajómérnök, gépész tervező: Nagy János okl. gépészmérnök.

A hajó felújítása során Caterpillar motorokat kapott.

Fő méretek és jellemző adatok (üzembe helyezéskor):

  • Legnagyobb hossz: 30,75 m
  • Testhosszúság: 30,50 m
  • Hossza a CWL-en: 29,02 m
  • Legnagyobb szélessége: 6,40 m
  • Testszélesség: 6,20 m
  • Szélesség a CWL-en: 5,50 m
  • Legkisebb oldalmagasság: 2,20 m
  • Merülése a CWL-en: 1,00 m
  • Legnagyobb merülése: 1,10 m
  • Legnagyobb vízkiszorítása: 94,37 m3
  • Tervezett sebessége: 20-21 km/ó (a valós ennél nagyobb volt)
  • Tervezett cölöpvonóerő: 4,5 Mp (mért érték: 4,8 Mp)
  • Szállítható személyek száma: 8+12 fő
  • Hajócsavarok: 2 db 800-as, Kort gyűrűben forgó bronz hajócsavar
  • Kormánylapátok: hajócsavaronként 2 db!
  • Az eredeti főmotor: 2x190 Le-s RÁBA MAN D 2356 HM6
  • Az eredeti irányváltó 2xH 230 Pv
  • Az eredeti segédmotor MTZ 80
  • Az eredeti fed. daru: KCR 4010

A hajó a felépítmény elején nagyméretű tárgyalóteremmel , ezen kívül 8 személy részére kabinokkal, külön laborhelyiséggel, hátsó raktérrel rendelkezik. Fürdő, WC, géptér van a hajón. A hajó irányítása a kormányállásból történik. A hajón beépített ivóvíz, szennyvíz és műanyag laborszennyvíz tartály található.