VÍZVÉDELEM
Üzemeltető/tulajdonos: KDTVI.
Épült 1983-84 ben az Észak-magyarországi Vízügyi Igazgatóság Vízlépcső és Hajójavító üzemében Tiszalökön. Vezető tervező: Kurusa Sándor okl. hajómérnök, gépész tervező: Nagy János okl. gépészmérnök.
A hajó felújítása során Caterpillar motorokat kapott.
Fő méretek és jellemző adatok (üzembe helyezéskor):
- Legnagyobb hossz: 30,75 m
- Testhosszúság: 30,50 m
- Hossza a CWL-en: 29,02 m
- Legnagyobb szélessége: 6,40 m
- Testszélesség: 6,20 m
- Szélesség a CWL-en: 5,50 m
- Legkisebb oldalmagasság: 2,20 m
- Merülése a CWL-en: 1,00 m
- Legnagyobb merülése: 1,10 m
- Legnagyobb vízkiszorítása: 94,37 m3
- Tervezett sebessége: 20-21 km/ó (a valós ennél nagyobb volt)
- Tervezett cölöpvonóerő: 4,5 Mp (mért érték: 4,8 Mp)
- Szállítható személyek száma: 8+12 fő
- Hajócsavarok: 2 db 800-as, Kort gyűrűben forgó bronz hajócsavar
- Kormánylapátok: hajócsavaronként 2 db!
- Az eredeti főmotor: 2x190 Le-s RÁBA MAN D 2356 HM6
- Az eredeti irányváltó 2xH 230 Pv
- Az eredeti segédmotor MTZ 80
- Az eredeti fed. daru: KCR 4010
A hajó a felépítmény elején nagyméretű tárgyalóteremmel , ezen kívül 8 személy részére kabinokkal, külön laborhelyiséggel, hátsó raktérrel rendelkezik. Fürdő, WC, géptér van a hajón. A hajó irányítása a kormányállásból történik. A hajón beépített ivóvíz, szennyvíz és műanyag laborszennyvíz tartály található.