01, 02, 03, 04, 05, 06, 07, 08, 09, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 (szkennelt TIF képek)
Kiállítva: a Balatoni Hajózási Rt. siófoki telepén.
A táblán ez áll: KELÉN.
Balatoni
utasszállító gőzhajó V elrendezésű compound gőzgépe.
Épült a Magyar Leszámítoló és Pénzváltó Bank Schöniehen
és Hartmann Féle Egyesült Hajó-, Gép- és Kazán Gyárában
1890-ben. A gép teljesítménye: 116,8 kW (160 LE). A hajó a
Schönniehen-Hartman Hajógyárban épült 1891-ben. Többszöri
átépítés után jelenleg is közlekedik. Befogadóképessége
250 utas.
Kiállítva: a Balatoni Hajózási Rt. siófoki telepén.
A táblán ez áll: CSONGOR.
Balatoni
utasszállító motorhajó 3 hengeres, 4 ütemű kompresszor
nélküli dízelmotorja. Teljesítménye: 76,65 kW (105 LE). A
motor épült a Láng Gépgyárban 1927-ben. A hajó az IBUSZ
Balatonfüredi Jachtépító üzemében épült 1927-ben.
Befogadóképessége 100 utas.
A színes képek 1986-ban készültek. Ezt volt a hajó eredeti színe. A Siófok katamarán orrának díszítése (a háromszög) fekete volt, a Badacsonyé piros. A fekete-fehér panoráma fotó 1980 vagy 81-ben készült, a hajó akkor kezdett járni Fonyód és Badacsony között. Érdemes megfigyelni a hajóra várakozó sor hosszát.
1921-ben a Ganz Danubius Hajógyárban készült 6 db hajó egy Stathatos nevű al-dunai vállalkozó részére. Az illető időközben tönkre ment, így a hajók a MFTR (Mefter - Magyar Folyamhaójási Részvénytársaság) tulajdonába kerültek. Nevük, helyesebben számuk LI, LII, LIII, LIV, LV és LVI lett. Az LIV-es 1944-ben Óbudán elsüllyedt. 1945-ben kiemelték. 1950-ben a BHV, 1955-ben MHRT tulajdona LIV. számon. 1965-ben átépítették motoroshajóvá és ZEBEGÉNY nevet kapta. 1991-től HALÁP a neve. 1997-ben visszakerült a Dunára. 1998-tól a Panorama Deck tulajdona és ATTILA a neve. 1999-ben részlegesen, 2000-ben pedig teljesen felújították. A kép Badacsonyban készült, 1986. augusztusában.
Filmforgatás miatt át lett festve.
www.balatonihajok.hu - Balatoni hajók katalógusa - |